سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/4
12:0 صبح

ادغام وزارتخانه ها را نباید در بوته آزمون و خطا تجربه کرد

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

 عضو کمیسیون انرژی مجلس علت رد شدن فوریت طرح ادغام وزارتخانه ها را ناپختگی آن دانست و گفت: مشخص نبودن تکلیف نیروی کار در فرآیند ادغام و انحلال،  اسم وزارتخانه  ها و چارت سازمانی، از دلایل رد موقت این طرح توسط نمایندگان مجلس شد هرچند کلیات طرح مورد پذیرش نمایندگان است.
موید حسینی صدر در گفت وگو با خبرگزاری فارس  در خصوص طرح ادغام وزارتخانه ها، با بیان اینکه ارائه این طرح دو هدف را دنبال می کند، تصریح کرد: کوچک سازی حجم دولت و موثرتر شدن عملکرد آن اولین هدف این طرح محسوب می شود.
وی در توضیح هدف دوم این طرح افزود: با ادغام بعضی از وزارتخانه ها و همپوشانی که با یکدیگر دارند، امور سازمان های مربوطه بهتر تبیین شده و به صورت کارشناسی تر عمل می کنند.
حسینی صدر گفت: با ادغام وزارتخانه ها امور دولت چابک و روان می شود و دولت با افزایش بهره وری، کاهش بوروکراسی اداری، سرعت بالای کار و پاسخگویی بهتر و مشخص تر روبرو می شود.
وی با اشاره به روان و چابک شدن امور دولت با اجرایی شدن این طرح، یادآور شد: اگر طرح کارشناسی بررسی شده،خوب تحلیل شود و تمام ابعاد آن مشخص باشد مطمئنا در مجلس به تصویب خواهد رسید و تعداد وزارتخانه ها به 16 یا 17 وزارتخانه کاهش می یابد.
صدر با اشاره به ادغام دو وزارتخانه جهاد و کشاورزی، خاطرنشان کرد: با ادغام این دو وزارتخانه امکانات این دو وزارتخانه متمرکز و بهره وری آن بالا رفت و تجربه این ادغام نشان داد که با حذف وزارتخانه ها می توان با افزایش معاونت ها و یا مدیریت ها، قسمت های منحل شده را مدیریت کرد.
نماینده خوی اظهار داشت: هر ادغام و انحلال دارای معایب و مزایایی است اما به طور کلی در درازمدت طرح ادغام وزارتخانه ها و سازمان ها دارای اثرات مثبت در توسعه و اداره کشور است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این مورد گفت: از آنجا که طرح ادغام وزارتخانه ها یک طرح اجرایی است،بنابراین تعامل و اهتمام با دولت در مراحل مختلف تنظیم، تدوین، تصویب و اجرا می تواند به عنوان لازمه احقاق و اجرای طرح تلقی شود.