سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/3/14
12:0 صبح

با احیای ماده 34 مشکل روستاییان در زمینه اراضی ملی حل میشود.

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

موید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: با توجه به نامگذاری سال 88 به نام اصلاح الگوی مصرف با ارایه طرحی در مجلس شورای اسلامی در نظر داریم با احیای ماده 34 اصلاحی حفاظت و بهره‌برداری علاوه بر حل مشکل روستاییان متصرفین اراضی ملی حفاظت و به بهره‌برداری مطلوب برسد.

وی با اشاره به نارضایتی روستاییان فراوان در این زمینه تصریح کرد: اکثر پرونده‌های قضایی تشکیل یافته در ادارات منابع طبیعی در زمینه اراضی ملی است.

حسینی‌صدر حل مشکلات روستاییان را از وظایف نمایندگان مجلس اعلام کرد و گفت: در سطح کشور اکثر روستاییان از وضعیت اراضی ملی ناراضی هستند.

به گزارش ایسنا، نماینده خوی همچنین در جلسه هماهنگی مراسم کلنگ زنی دانشگاه دولتی خوی افزود: مردم فرهنگ دوست شهرستان خوی به میمنت تحقق آرزوی دیرینه‌اشان مقارن با مبعث رسول اکرم(ص) در بیست و نهم تیر ماه جاری جشن باشکوه کلنگ زنی دانشگاه دولتی خوی را برگزار می‌کنند.

وی با بیان این‌که توسعه متوازن استان همواره مدنظر مسوولان باشد، اظهار کرد: دانشگاه دولتی باید از سال‌های پیش در خوی راه‌اندازی می‌شد تا مردم استان از مزایای آن بهره‌مند باشند.

حسینی‌صدر اعتبار تخصیص یافته برای احداث دانشگاه دولتی در سال جاری را 10 میلیارد ریال اعلام کرد.

دکتر صدقی رییس دانشگاه ارومیه نیز با بیان این‌که مبلغ 2.5 میلیارد ریال از اعتبارات وزارت نفت و 5 میلیارد ریال نیز از اعتبارات استانی برای احداث دانشگاه خوی تخصیص یافته است، اظهار کرد: در صورت همکاری مسوولان می‌توانیم فاز اول احداث این دانشگاه را سریع‌تر شروع کنیم.

وی راه‌ندازی مرکز رشد اقماری پارک علم و فن آوری را در خوی خواستار شد و افزود: باید در این زمینه ساختمان مناسبی تهیه و در اختیار دانشکده فنی مهندسی خوی قرار گیرد.

امام جمعه خوی در ادامه اظهار کرد: حدود 40 جلسه برای احداث دانشگاه دولتی صورت گرفت که متاسفانه در اثر اختلاف مسوولان نتیجه‌ای نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری، نماینده مردم خوی را از معدود نمایندگان فعال و خوش فکر استان عنوان کرد و گفت: با تلاش‌های پیگرانه دکتر حسینی صدر برخی از پروژه‌های مهم خوی راه‌اندازی شده است.

وی همکاری مسوولان استانی را برای رشد و توسعه خوی خواستار شد.

دادستان خوی نیز با بیان این‌که باید در انتخاب پیمانکار دقت شود، تصریح کرد: در خوی مشکل اصلی پروژه‌ها پیمانکاران هستند که اکثراً پروژه را نیمه تمام رها می‌کنند.

حاجی قلیزاده عدم تکمیل جاده خوی- قطور را از نمونه‌های عینی مشکلات پیمانکاران عنوان کرد.

عزیز دنیالی، رئیس شورای اسلامی شهر خوی نیز آمادگی این شورا برای احداث دانشگاه خوی را اعلام کرد و گفت: شورا و شهرداری برای دیوارکشی، آسفالت کاری و برگزاری مراسم جشن کلنگ زنی این دانشگاه آماده هرگونه همکاری است.

جلسه هماهنگی کلنگ زنی دانشگاه دولتی خوی با حضور رؤسا و مسوولان دانشگاه ارومیه و مسوولان خوی در محل دفتر دانشکده فنی مهندس خوی برگزار شد