سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/3/6
12:0 صبح

اظهار تاسف از افتتاحهایی که فقط روبان در آنها بریده میشود

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر حاج زمانی نشست جلسه هماهنگی صنعت معدن استان در محل کارخانه سیمان خوی با اعلام این خبر افزود: 68 معدن نیز در فروردین ماه امسال واگذار شد.

وی با بیان این که با راه اندازی کارخانه‌های دردست احداث استان بیش از 70 درصد سیمان تولیدی به خارج از کشور صادر می‌شود، تصریح کرد: 4 کارخانه سیمان در سطح استان دردست اجرا هستند و کارخانه سیمان خوی با پیشرفت 92 درصدی در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.

حاج زمانی مشکل عمده کارخانجات سیمان در دست احداث را بحران جهانی و بحران داخلی بانک‌ها عنوان کرد و گفت: از بانک‌های عامل انتظار داریم با تخصیص به موقع اعتبارات با کارخانه سیمان خوی همکاری لازم را بکنند.

دکتر حسینی صدر، نماینده مردم نیز اظهار داشت: راه اندازی کارخانه سیمان خوی علاوه پرتغییر چهره صنعتی این شهر موجب علاقه مندی سرمایه گذاران در این منطقه می‌شود.

وی با اظهار تاسف از "افتتاح‌هایی که فقط روبان در آن‌ها بریده می‌شود"، تصریح کرد: نباید به مردم دروغ گفت و طرحی را که به مرحله بهره برداری نرسیده افتتاح کرد.

مهندس نبی زاده، مدیرعامل کارخانه سیمان آذرآبادگان خوی با بیان این که حدود 5 ماه است که حقوق کارگران پرداخت نشده، تصریح کرد: در صورت عدم تخصیص منابع بانکی مصوب شده این کارخانه با خطر ورشکستگی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این کارخانه از تیرماه سال 85 شروع شده و اکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

نبی زاده مشکل این کارخانه را نقدینگی اعلام کرد و افزود: بانک عامل به تعهدش درخصوص 250 میلیارد ریال مصوب شده عمل نکرده و فقط 50 میلیارد ریال آن را پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: بانک صادرات در قبال پرداخت وام مصوب شده درخواست وثیقه سنگینی کرده که از عهده خارج است.

در پایان جلسه مقررشد با پرداخت 150 میلیارد ریال فاز اول کارخانه سیمان خوی در آینده نزدیک راه اندازی شود