سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/2/28
12:0 صبح

یک میلیارد گم شده

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

 

موید حسینی صدر در سرمقاله سرمایه نوشته در آخرین جلسه کمیسیون انرژی مجلس و دیوان محاسبات تمامی گزارشات ارائه شده از سوی بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، خزانه داری کل کشور و همچنین وزارت نفت مورد بررسی قرار گرفت اما در تمامی این گزارش ها نکات مبهمی وجود داشت.

به نوشته منشی کمیسیون انرژی مجلس در گزارش های ارائه شده از سوی نهادها هر کدام با استدلال های خود سعی در اثبات گزارش خود داشتند که با بررسی های صورت گرفته نهایتاً دیوان محاسبات با توجه به استدلال های خود و ابهامات موجود در گزارش ها، تخلف را محرز دانست و قرار شد پرونده یک میلیارد دلار واریز نشده به خزانه مراحل قانونی خود را طی کند.

بهمن آرمان اقتصاددان به نوشته سرمایه گفته است ایران یازدهمین تولیدکننده میوه جهان است اما دولت نهم با صفر کردن تعرفه واردات، موجب زیان تولیدکنندگان صنایع غذایی و کشاورزان شد.

به گفته این استاد دانشگاه صنایع دیگر نیز مانند فولاد نیز با آسیب های فراوانی مواجه شد و طی این دوره نه تنها قرارداد مناسبی برای افزایش تولید بسته نشد بلکه به دلیل عدم پرداخت به موقع بودجه و تسهیلات بانکی، اغلب پروژه ها زمینگیر شد و دولت نیز با کاهش شدید تعرفه واردات موجبات زیان تولیدکنندگان بخش خصوصی فولاد را فراهم کرد. در دیگر بخش های صنعتی مانند مس، آلومینیوم، سیمان و پتروشیمی هم قرارداد قابل توجهی بسته نشده.