سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/12/15
9:0 صبح

عدالت درحوزهانتخابیهاینجانب خیلی مهجور است

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

نماینده خوی در نطق پیش از دستور مجلس:

عدالت درحوزه‌انتخابیه‌اینجانب خیلی مهجور است

 

نماینده خوی تصریح کرد: در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت هدف گذاری شده است، ما بیش از هر زمان به شایسته سالاری نیاز داریم و مدیرانی که اسیر خواسته های شخصی وسلایق خود و تعصبات قومی، منطقه‌ای و شهر گرایی نباشند.

به گزارش ایسنا، موید حسینی صدر نماینده خوی در نطق خود با تسلیت سالروز رحلت حضرت رسول اکرم و شهادت امام حسن و امام رضا(ع) اظهار داشت: برای رسیدن به پیشرفت نیازمند بهینه سازی روش‌های کار و دستور العمل ها هستیم و نیاز به بازنگری در رفتار اداری و سیاسی خویش داریم.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: عدالت همان مفهوم متعالی است که هدف نهایی جامعه اسلامی و شیعی ماست، اما متاسفانه در حوزه انتخابیه اینجانب این مفهوم متعالی خیلی مهجور است و این محروم نگه داشته شدن عمدی منطقه‌ خوی که ناشی از پتانسیل بالای آن درهمه جوانب و نگرانی از استانی شدن آن است به حدی تلخ و تاسف بار است که ناچارم هر بار فرصتی پیش می آید به آن اشاره کنم.

نماینده مردم خوی در خانه ملت یاد آور شد: سد غازان، دانشگاه خوی، منطقه آزاد تجاری خوی، بیمارستان‌های خوی و چایپاره، ‌سد الند ،  نیروگاه خـوی، و بودجه عمرانی اختصاص یافته برای شهرداری ها و ... همه نمونه‌ای از مواردی است که اسیر بخش نگری شده اند و در مورد مشکلات تک تک آنها به طور مستند و مفصل با رییس جمهور و وزارت‌خانه‌های مربوط مکاتبه کرده‌ام.

وی گفت: امید است براساس رهنمود آسیب شناسانه مقام معظم رهبری در سال پیشرفت و عدالت شاهد رفع مشکلات در موارد مطرح شده در این شهر باشیم.

حسینی صدر تاکید کرد: جاده خوی، یک پروژه ملی است و باید چهار خطه شود و کوتاه‌ترین و امن و آسان ترین راه ارتباطی ایران و اروپا،‌ فقط به طول 70 کیلومتر در خدمت کشور باشد و اسیر بخشی نگری نشود.

به گفته نماینده مردم خوی در خانه ملت حذف عمدی نام خوی با وجود پتانسیل بالای آن از کتابچه گردشگری استان جای نگرانی و تبعات منفی دارد که در این راستا برخورد قاطع رییس جمهور را می‌طلبد.

وی گفت: رفع مشکل معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی فوق العاده ضروری بوده واحقاق حقوق آنان واجب است.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نگرانی خود از درصد بالای بیکاری در شهرستان خوی و چای پاره، این امر را به مسوولان متذکر شد واظهارداشت: این روزها که شاهد بررسی وتصویب بودجه توسط مجلس هستیم، باید به برخی نگرانی ها در بودجه سال جاری توجه کنیم.

وی افزود: آزاد سازی یکباره قیمت حامل‌های انرژی احتمالا آسیب های اجتماعی یا مشکلات امنیتی درپی دارد که صنایع ما نیز تاب تحمل قیمت های آزاد را نخواهند داشت.

حسینی صدر ادامه داد: هر چند که اصل حرکت به سوی اصلاح قیمت‌های نسبی حامل های انرژی بسیار ضروری و پسندیده بوده و حمایت ازدهک‌های کم درآمد جامعه واجب و لازم است و پرداخت نقدی در کوتاه مدت با هدف تامین هزینه های اضافی ایجاد شده از بابت اصلاح قیمت آن می تواند چاره ساز باشد، اما در بلند مدت باید با عنایت به اصل29 قانون اساسی به عملیاتی کردن تامین اجتماعی و رفاه نسبی برای عموم پرداخت.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس یاد‌آور شد: پرداخت نقدی همواره با اشکالات و سوء استفاده هایی همراه بوده است که این هم باید مدنظر قرار گیرد ، همچنین آزاد سازی قیمت ها باید به تدریج و با فرهنگ سازی و همزمان با بهبود و ارتقاء درآمدها صورت گیرد.

وی با اعتقاد به این‌که از هم اکنون باید برای خشکسالی چاره اندیشی شود، گفت: تشکیل جلسات شورای عالی آب بطور مرتب و مداوم و اتخاذ تصمیمات چاره ساز و کاربردی برای تامین آب شرب و کشاورزی و توزیع استفاده بهینه آن، ضروری به نظر می‌رسد.

به گفته حسینی صدر استفاده از چاه های ضروری می تواند مورد بررسی قرار گرفته و خسارت های خشکسالی باید در بودجه گنجانده شود.

نماینده مردم خوی در خانه ملت ضمن تشکر از دولت برای پیش بینی اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری در لایحه بودجه سال 88 ابراز امیدواری کرد که نمایندگان با حمایت کامل امکان اجرای عاجل آن را فراهم کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: از فرصت‌های بین المللی ایجاد شده باید به نحوی استفاده کرد و مجموعه دیپلماسی کشور برخوردی فعال، پویا وهوشیارانه داشته باشد تا هر زمان کوچکترین فرصت ایجاد می شود قبل از رقبا از آن استفاده کرد