سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/21
12:0 صبح

کاهش نرخ بیکاری واقعیت ندارد

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

نماینده خوی : بیکاری 9/5 درصدی و تک رقمی با واقعیات مطابقت ندارد; زیرا نمی توانیم دست فروش، دلال، مشاغل موقت و کارهای پاره وقت را شغل بدانیم و براساس این الگوها ادعای کاهش درصد بیکاری داشته باشیم.

نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آمارهای غیرواقعی که به وسیله دولت ارایه می شود، گفت: بیکاری 9/5 درصدی و تک رقمی با واقعیات مطابقت ندارد; زیرا نمی توانیم دست فروش، دلال، مشاغل موقت و کارهای پاره وقت را شغل بدانیم و براساس این الگوها ادعای کاهش درصد بیکاری داشته باشیم.

موید حسینی صدر در گفت وگو با ایلنا با انتقاد از اعلام آمارهای غیرواقعی گفت: نباید مردم را گول بزنیم و بیکارانی که از سرناچاری و برای امرار معاش روزمره به مشاغل کاذب همچون دستفروشی اقدام می کنند، شاغل نامیده و با حذف نام آنان از گروه بیکاران واقعی، شعار کاهش میزان بیکاری را سردهیم.

وی از مراجعات گسترده بیکاران به دفتر نمایندگی خود در تهران و خوی خبر داد و گفت: بیکاران مراجعه کننده از هر گروه و دسته ای هستند. بی سواد، دیپلمه، کاردان، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به عنوان جویای کار مراجعه می کنند.

وی میزان بیکاران خوی را بیش از 20 درصد اعلام کرد و گفت: اگر اغراق نکرده باشم، باید اعتراف کرد که تعداد بیکاران در خوی بیشتر از تعداد شاغلان است و همین امر باعث مهاجرت های بی رویه شده و فقر فرهنگی و علمی را سبب شده است.

حسینی صدر از بی برنامگی در این شهرستان خبر داد و گفت: چرا باید شهری که ظرفیت صدها فرصت شغلی جدید و متنوع را دارد از درصد بالای بیکاری رنج ببرد؟ چرا شهرستانی که زمین حاصلخیز دارد، دامداری، نیروی کار ورزیده و پرتلاش و نیز مزیت نزدیکی به مرز را دارد باید یکی از بحران های جدی بیکاری را داشته باشد؟