سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/7/23
9:0 صبح

وزیر نداشتیم بهتر بود/ وزیر که از خانه پدرش بیماری نمی‏آورد

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

برای تب کنگو که وزیر بهداشت را استیضاح نمی‏کنند؛ مثل داستان وبا که برخی از دوستان می‏گفتند چون وبا آمده، باید وزیر بهداشت را استیضاح کرد! آقای وزیر می‏آیند می‏گویند که در انگلستان، دیگر آندوسکوپی نمی‏شود، در حالی که نمی‏گویند پزشکان انگلیسی آنقدر تشخیص بالایی دارند که دیگر احتیاجی به این‏گونه کارها نیست. ما نباید اطلاعات نادرست به مردم بدهیم.
بیشتر پرسش‏هایی که از وزیر بهداشت می‏شود، مربوط به مشکلات منطقه‏ای است، نه ملی.

دکتر شاهرخ رامین، با بیان این مطلب درباره نارضایتی شماری از نمایندگان درباره عملکرد وزیر بهداشت به خبرنگار «تابناک» گفت: حدود ده یا بیست روز پیش، تعداد بیش از ده نفر از نمایندگان برای استیضاح وزیر محترم بهداشت، امضا جمع کرده بودند و پس از مدتی، منصرف شدند و به هیأت رئیسه مجلس هم تحویل ندادند. در هفته گذشته، تعداد بیست نفر از نمایندگان محترم سؤالی از وزیر محترم بهداشت داشتند درباره مشکلات منطقه‏ای که شامل سوءمدیریت در حوزه بهداشت و درمان بود.

مخبر کمیسیون بهداشت و درمان درباره عملکرد ضعیف وزارت بهداشت در برخورد با تب کنگو به عنوان یکی از دلایل استیضاح‏کنندگان گفت: تب کنگو به عنوان یک مشکل عمده و حاد برای کمیسیون مطرح نشده و آن را به صورت فنی از وزیر بهداشت سؤال می‏کنیم و ایشان هم می‏آیند پاسخ می‏دهند. برای تب کنگو که وزیر بهداشت را استیضاح نمی‏کنند؛ مثل داستان وبا که برخی از دوستان می‏گفتند چون وبا آمده، باید وزیر بهداشت را استیضاح کرد! این امراض را که وزیر از خانه پدرش نمی‏آورد. به دلیل وضعیت اپیدمیولوژیک و شرایط دیگر، ممکن است یک بیماری شیوع پیدا کند و وزارت بهداشت، صرفا مسئول جمع‏آوری و کنترل آن است، نه مسئول این‏که چرا این بیماری پدید آمده است.

در ضمن، هیچ پرسشی درباره تب کنگو از آقای لنکرانی نشده و متأسفانه، بیشتر پرسش هایی که در کمیسیون از وزیر محترم می‏شود، همه منطقه‏ای است و هیچ کدام موضوع ملی نیستند.

نماینده دماوند و فیروزکوه در ادامه افزود: فعلا استیضاحی مطرح نیست، ولی سؤال مطرح است، به این دلیل که هفته پیش، چند تن از نمایندگان در کمیسیون قانع نشدند و در نتیجه، باید وزیر محترم به صحن علنی بیاید و سؤال نمایندگان عزیز را پاسخ دهد. بیشترین مشکل در حوزه آذربایجان غربی است که درباره همین موضوعات مدیریتی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و از این‏گونه مسائل است.

انوشیروان محسنی بندپی نیز در این زمینه به خبرنگار «تابناک» گفت: استیضاح وزیر بهداشت هنوز به دست کمیسیون بهداشت نرسیده و هیچ یک از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان، جزو امضاکنندگان این طرح نیستند. استیضاح، حق قانونی نمایندگان است. بدنه وزارت بهداشت نیز کارشناسان خوبی دارد که اگر اعتبارات و مدیریت خوبی باشد، می‏توان از اینها به خوبی استفاده کرد.

اما دکتر مؤید حسینی صدر که یکی از موافقان استیضاح وزیر بهداشت و درمان است، به خبرنگار «تابناک» گفت: تغییر رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان برای من خیلی اولویت ندارد؛ ضمن این‏که اگر انتقادهایی به ایشان داریم، در آن اندازه نیست که بخواهیم وزیر را استیضاح کنیم و مسائلی که باعث شده تا بنده به این راهکار روی بیاورم، مشکلات و دردهای مردم مستضعف و فقیر است.

وی افزود: ای کاش یک روز تشریف بیاورند به دفتر ما و ببینند، آن کشاورزی که در این خشکسالی، فرزندش بیمار می‏شود و به بیمارستان مراجعه می‏کند، باید تمام هست و نیستش را بفروشد تا بتواند فرزندش را درمان کند، چه می‏کشد.

مثلا روز جمعه همه وقت من، صرف جمع‏آوری پول برای یک بیمار شده بود که در تهران از او هفت میلیون پول می‏خواهند و یک ریال هم توان پرداخت این هزینه را ندارد و من مجبور شدم به پنجاه نفر زنگ بزنم و به عنوان ریش‏سفیدی، یک مقدار پول برایش جمع کنم که تاکنون هم موفق شده‏ام پنج میلیون تومان جمع کنم.

نماینده خوی در ادامه افزود: پس از گذشت سی سال از انقلاب، هنگامی که یک نفر بیمار می‏شود، به دلیل بی‏پولی که نباید بمیرد!
آقای وزیر می‏آیند می‏گویند که در انگلستان دیگر آندوسکوپی نمی‏شود، در حالی که نمی‏گویند پزشکان انگلیسی آنقدر تشخیص بالایی دارند که دیگر احتیاجی به این‏گونه کارها نیست. ما نباید اطلاعات نادرست به مردم بدهیم. عملکرد ایشان در این چهار سال بسیار ضعیف بوده و در حد صفر است. به نظر من اگر وزیر نداشتیم، این وزارتخانه بهتر اداره می‏شد.

وی افزود: پس از انقلاب حتی یک بیمارستان هم در خوی با چهارصد هزار جمعیت ساخته نشده است و ما اکنون در خوی دو بیمارستان داریم که در زمان رضا شاه ساخته شده‏اند و خود وزارت بهداشت، پانزده سال پیش اعلام کرد که این بیمارستان‏ها از رده خارج هستند و قابل استفاده نیستند. شهرهای پیرامون خوی همچون سلماس و ماکو، باید همه نیازهای درمانی و بهداشتی خود را از طریق خوی رفع کنند؛ یعنی جمعیتی در حدود نهصد هزار نفر. آیا با این امکانات، می‏توانند نیازهای درمانی و بهداشتی خود را برطرف کنند؟ آیا این عدالت است؟

حسینی صدر در ادامه گفت: عمده‏ترین مشکلات ما این است: نخست این که توزیع امکانات درمانی و بیمارستانی در کل کشور عادلانه نیست و مسأله دیگر آن ‏که هنگامی که یک نفر بیمار می‏شود، بیش از آن‏ که به فکر بیمار خود باشد، به فکر پول درمان اوست. باید به فکر وام و قرض و این‏گونه مسائل باشد که البته موفق به وام گرفتن هم نمی‏شود. در حالی که برخی می‏توانند به راحتی وام‏های میلیاردی بگیرند. در هفته گذشته، نزدیک به سی نماینده از این وزیر سؤال داشتند و ایشان نتوانستند نمایندگان را قانع کنند و حتی خود آقای دکتر صدر، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، هم در کمیسیون بهداشت که می‏خواهند بالاخره با ریش‏سفیدی این مشکلات را حل کنند، به من گفتند که حق با شماست و مواضع شما بر حق است.
سی پرسش از یک وزیر در یک هفته، اوج نارضایتی را نشان می‏دهد
.

87/7/22
11:0 صبح

برداشت اضافه وزارت نفت از حساب ذخیره ارزی غیر قانونی است

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه برداشت‌‏های غیر قانونی وزارت نفت از حساب ذخیره ارزی یکی از دغدغه‌‏های مجلس است، گفت: وزارت نفت طبق قانون برای برداشت از حساب ذخیره ارزی یا هرگونه اقدامی برای جبران کاستی‌‏های این وزارت خانه و شرکت‌‏های تابعه‌‏اش باید از مجلس مجوز دریافت کند.

مویدحسینی صدر نماینده خوی در گفت‌‏وگو با خبرنگار”ایلنا”، درباره نامه رئیس مجلس به مقام معظم رهبری در مورد اشکالات تخلفات وزارت نفت از قانون برنامه بودجه گفت: درباره این نامه به کمیسیون اطلاع رسانی نشده است اما آنچه مشخص است؛ این که برداشت‌‏های اضافه و مازاد از صندوق ذخیره ارزی و مبادله نفت خام با بنزین در وزارت نفت وجود دارد که قانونی نیست و این یکی از دغدغه‌‏های مجلس است.
وی با بیان اینکه این امر در دولت‌‏های گذشته نیز مرسوم بوده است، گفت: وزارت نفت برای این اقدامات که در جهت کاستی‌‏های موجود در شرکت‌‏های تابعه‌‏اش صورت می‌‏گیرد باید از مجلس مجوز بگیرد.
نماینده خوی همچنین در مورد تخلفات دولت از اجرای تبصره ?? قانون بودجه سال ?? گفت: دولت در اجرای تبصره ?? بسیار کند و موردی عمل می‌‏کند.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این شیوه سهمیه بندی بنزین غیر عملی است، افزود: دولت، قوانین مجلس را تمام و کامل اجرا نمی‌‏کند.