سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/12/27
9:0 صبح

درخواست حسینی صدر از قالی باف

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

 

توانمندى یک نامزد انتخاباتی سرمایه است

موید حسینی صدر، نماینده خوى در مجلس از قالیباف خواست هرچه زودتر مانیفست انتخاباتى خودش را براى حضور در انتخابات اعلام کند. وی با بیان اینکه قالیباف نشان داده در سطح کلان می تواند مدیر توانمندى براى اداره کشور باشد، خاطرنشان کرد: اعلام حضور قالیباف در انتخابات و ارائه برنامه کارى براى اداره کشور مى تواند تأثیر زیادى در میزان توجه مردم به ایشان داشته باشد.


87/12/15
9:0 صبح

پیشنهاد نماینده خوی در مورد

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

پیشنهاد نماینده خوی در مورد  لایحه بودجه سال   1388 کل کشور<\/h1>

 

 

نماینده مردم شهرستانهای خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در نامه پیشنهادی خود ـ به شماره 891 ، 87/11/15 ـ در خصوص لایحه بودجه سال1388 کل کشور، به روسای کمیسیون های: عمران ، برنامه و بودجه و محاسبات ، اقتصاد و تلفیق نوشت:

شهرستان خوی دومین شهر استان آذربایجان غربی است و از لحاظ وسعت بزرگترین شهر استان می باشد. در کمال شگفتی و ناباوری بودجه ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر خوی در سال88، کمتر از همه شهرهای استان و در حدود یک هشتم بودجه ارومیه می‌باشد. این رقم وقتی به اطلاع مردم برسد موج بدبینی و تفرقه و ناامیدی به منطقه خوی و چایپاره حاکم خواهد شد.

متن پیشنهاد:

پیشنهاد می شود برای ایجاد توازن و تعادل و رعایت عدالت، توزیع کل بودجه تأسیسات فاضلاب شهرستان‌های استان آذربایجان غربی براساس وسعت، جمعیت و میزان برخورداری باشد و به صورت یکجا اعلام شود و کل بودجه برای همه شهرها و بدون تفکیک شهرها تخصیص یابد.

اعلام این خبر که بودجه »ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر خوی« کمترین رقم بعد از سردشت (برابر199،66 میلیون ریال) و یک هشتم بودجه ارومیه می باشد که برابر894،522 میلیون ریال) و منشاء این تصمیم گیری هم تعصبات و افکار غیرمنطقی و بخشی نگری تعدادی از مسئولین استان بوده است، موج خشم و ناراحتی از مسئولین استان را در پی خواهد داشت و آرامش فکری مردم منطقه را برهم خواهد زد؛ ضمن اینکه این قبیل تصمیمات مغایر اهداف متعالی نظام و رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری می باشد. برای حل مشکل از همه مسئولین مؤمن و متعهد کشور استمداد می طلبم.

87/12/15
9:0 صبح

تغییرات قیمت نفت اثر منفی بر روی بودجه سال آینده نخواهد داشت

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : فضای عمومی مجلس و دفاعیات و استدلالات دولت نشان می دهد که این حداقل افزایش خواهد بود .
دکتر حسینی صدر با اشاره به اینکه پیشنها دولت برای بنزین لیتری ??? تومان و گازوئیل ??? تومان است افزود : احتمالاٌ این امر در مجلس شورای اسلامی رای نخواهد آورد و با توجه به وجود خشکسالی و کاهش شدید درآمد کشاورزان در چند سال اخیر ، افزایش قیمت گازوئیل و برق برای بخش کشاورزی ضربه ناگهانی وارد خواهد کرد .
وی گفت : همزمان با افزایش قیمت ،دولت باید راهکارهایی برای کشاورزان پیشنهاد کند تا نگرانیهای نمایندگان برطرف شود و از طرف دیگر در خصوص صنایع نیز باید حمایتهای دولت به صورت موردی و کارشناسی وجود داشته باشد .
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد : در عین حال ما نگران سوء استفاده هایی هستیم که در پرداختهای نقدی بوجود خواهد آمد .
دکتر صدر گفت : به زعم بنده در عین حال که اقشار کم درآمد باید در افزایش قیمتها مد نظر باشند ، ادامه فعالیت بخش کشاورزی و صنعت نیز شدیداٌ به قیمتهای حامل انرژی نیازمند است .
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت : با تلاشهای قابل تقدیر وزارت نیرو امیدواریم در تابستان سال آینده به رغم خشکسالی ، قطعی برق نخواهیم داشت و وزارت نیرو با اطلاع کافی از کاهش بارندگی در سال جاری ، تمهیدات لازم را به عمل آورده است .
وی با اشاره به اینکه نیروگاه بوشهر به زودی وارد مدار خواهد شد افزود : قطعاٌ نیروگاه بوشهر در اوایل سال آینده وارد مدار خواهد شد ولی برای افزایش توان نیروگاه و رسیدن به ظرفیت اسمی آن ، باید اقدامات لازم توسط وزارت نیرو صورت گیرد.
وی گفت :با توجه به اینکه در بودجه ، قیمت نفت خام ?/?? دلار پیش بینی شده است لذا تغییرات قیمت نفت اثر منفی بر روی بودجه سال آینده نخواهد داشت چرا که عموم کارشناسان محمدوده قیمت نفت را برای سال آینده حداقل ?? و حداکثر ?? دلار پیش بینی می کنند .
دکتر صدر تصریح کرد : در حال حاضر قیمت نفت حدود ?? دلار است و به نظر می رسد رقم ?/?? دلار واقع بینانه بوده است .


87/12/15
9:0 صبح

عدالت درحوزهانتخابیهاینجانب خیلی مهجور است

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

نماینده خوی در نطق پیش از دستور مجلس:

عدالت درحوزه‌انتخابیه‌اینجانب خیلی مهجور است

 

نماینده خوی تصریح کرد: در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت هدف گذاری شده است، ما بیش از هر زمان به شایسته سالاری نیاز داریم و مدیرانی که اسیر خواسته های شخصی وسلایق خود و تعصبات قومی، منطقه‌ای و شهر گرایی نباشند.

به گزارش ایسنا، موید حسینی صدر نماینده خوی در نطق خود با تسلیت سالروز رحلت حضرت رسول اکرم و شهادت امام حسن و امام رضا(ع) اظهار داشت: برای رسیدن به پیشرفت نیازمند بهینه سازی روش‌های کار و دستور العمل ها هستیم و نیاز به بازنگری در رفتار اداری و سیاسی خویش داریم.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: عدالت همان مفهوم متعالی است که هدف نهایی جامعه اسلامی و شیعی ماست، اما متاسفانه در حوزه انتخابیه اینجانب این مفهوم متعالی خیلی مهجور است و این محروم نگه داشته شدن عمدی منطقه‌ خوی که ناشی از پتانسیل بالای آن درهمه جوانب و نگرانی از استانی شدن آن است به حدی تلخ و تاسف بار است که ناچارم هر بار فرصتی پیش می آید به آن اشاره کنم.

نماینده مردم خوی در خانه ملت یاد آور شد: سد غازان، دانشگاه خوی، منطقه آزاد تجاری خوی، بیمارستان‌های خوی و چایپاره، ‌سد الند ،  نیروگاه خـوی، و بودجه عمرانی اختصاص یافته برای شهرداری ها و ... همه نمونه‌ای از مواردی است که اسیر بخش نگری شده اند و در مورد مشکلات تک تک آنها به طور مستند و مفصل با رییس جمهور و وزارت‌خانه‌های مربوط مکاتبه کرده‌ام.

وی گفت: امید است براساس رهنمود آسیب شناسانه مقام معظم رهبری در سال پیشرفت و عدالت شاهد رفع مشکلات در موارد مطرح شده در این شهر باشیم.

حسینی صدر تاکید کرد: جاده خوی، یک پروژه ملی است و باید چهار خطه شود و کوتاه‌ترین و امن و آسان ترین راه ارتباطی ایران و اروپا،‌ فقط به طول 70 کیلومتر در خدمت کشور باشد و اسیر بخشی نگری نشود.

به گفته نماینده مردم خوی در خانه ملت حذف عمدی نام خوی با وجود پتانسیل بالای آن از کتابچه گردشگری استان جای نگرانی و تبعات منفی دارد که در این راستا برخورد قاطع رییس جمهور را می‌طلبد.

وی گفت: رفع مشکل معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی فوق العاده ضروری بوده واحقاق حقوق آنان واجب است.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نگرانی خود از درصد بالای بیکاری در شهرستان خوی و چای پاره، این امر را به مسوولان متذکر شد واظهارداشت: این روزها که شاهد بررسی وتصویب بودجه توسط مجلس هستیم، باید به برخی نگرانی ها در بودجه سال جاری توجه کنیم.

وی افزود: آزاد سازی یکباره قیمت حامل‌های انرژی احتمالا آسیب های اجتماعی یا مشکلات امنیتی درپی دارد که صنایع ما نیز تاب تحمل قیمت های آزاد را نخواهند داشت.

حسینی صدر ادامه داد: هر چند که اصل حرکت به سوی اصلاح قیمت‌های نسبی حامل های انرژی بسیار ضروری و پسندیده بوده و حمایت ازدهک‌های کم درآمد جامعه واجب و لازم است و پرداخت نقدی در کوتاه مدت با هدف تامین هزینه های اضافی ایجاد شده از بابت اصلاح قیمت آن می تواند چاره ساز باشد، اما در بلند مدت باید با عنایت به اصل29 قانون اساسی به عملیاتی کردن تامین اجتماعی و رفاه نسبی برای عموم پرداخت.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس یاد‌آور شد: پرداخت نقدی همواره با اشکالات و سوء استفاده هایی همراه بوده است که این هم باید مدنظر قرار گیرد ، همچنین آزاد سازی قیمت ها باید به تدریج و با فرهنگ سازی و همزمان با بهبود و ارتقاء درآمدها صورت گیرد.

وی با اعتقاد به این‌که از هم اکنون باید برای خشکسالی چاره اندیشی شود، گفت: تشکیل جلسات شورای عالی آب بطور مرتب و مداوم و اتخاذ تصمیمات چاره ساز و کاربردی برای تامین آب شرب و کشاورزی و توزیع استفاده بهینه آن، ضروری به نظر می‌رسد.

به گفته حسینی صدر استفاده از چاه های ضروری می تواند مورد بررسی قرار گرفته و خسارت های خشکسالی باید در بودجه گنجانده شود.

نماینده مردم خوی در خانه ملت ضمن تشکر از دولت برای پیش بینی اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری در لایحه بودجه سال 88 ابراز امیدواری کرد که نمایندگان با حمایت کامل امکان اجرای عاجل آن را فراهم کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: از فرصت‌های بین المللی ایجاد شده باید به نحوی استفاده کرد و مجموعه دیپلماسی کشور برخوردی فعال، پویا وهوشیارانه داشته باشد تا هر زمان کوچکترین فرصت ایجاد می شود قبل از رقبا از آن استفاده کرد


87/12/12
9:0 صبح

فتح بازار های پتروشیمی با سلاح گازی

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

موید حسینی صدر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح فضای توسعه ای ایجاد شده در صنایع پتزوشیمی کشور با بیان این که در برنامه چهارم که اواخر آن به سر می بریم از نظر افزایش قیمت نفت و میزان صادرات فرآورده‌های محصولات پتروشیمی وضعیت مناسبی داشته‌ایم و 2 برابر پیش‌بینی‌ها محقق شده است.
به گفته او برنامه چهارم برای کسب درآمد 32.4 میلیارد دلاری از صادرات فرآورده‌های غیر نفتی و محصولات پتروشیمی برنامه‌گذاری شده بود که در عمل به حدود 60 میلیارد دلار دست یافته‌ایم که حدود 5 میلیارد دلار آنها به تنهایی مربوط به میعانات گازی است و این بدان معنت است که حدود 2 برابر با 185 درصد برنامه در بخش صادرات محصولات پتروشیمی موفق بوده‌ایم.
وی با اشاره به رکود قیمت نفت در شرایط حاضر از کاهش انگیزه مردم برای سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی خبرداد و گفت: چنانچه قیمت‌های مناسب نفت بازگشت سرمایه برخی واحدهای پتروشیمی در 1.5 سال انجام شد و ممکن است در شرایط بد اقتصادی در 6 سال انجام شود.
نمایده مردم خوی در خانه ملت با تاکید بر اینکه ارزش افزوده نفت خام گاهی تا 6 برابر ذکر شده است، توضیح داد: برای یکی از مشکلات کشور این است که در زمینه صنایع پتروشیمی، اکتشاف از میادین گازی و جاده‌های نفتی نسبت به کشورهای همسایه، سرمایه‌گذاری‌ها بسیار کمتر است.
او با ابراز نارضایتی که از سرمایه‌گذاری صنعت نفت در بخش‌های خدماتی و رفاهی ، تصریح کرد: وظیفه صنعت نفت توسعه پروژه‌های نفتی، گازی و همچنین سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی و پایین دستی پتروشیمی است.اگر می‌خواهیم به اهداف چشم‌انداز برسیم راهش این است که بدون توجه به رکود کنونی، کاری کنیم که یک قطره نفت هم به طور خام صادر نشود. در حال حاضر اشتغالزایی حاصل از صنایع پتروشیمی کم شده ولی می‌توان با سرمایه‌گذاری در این صنعت، اشتغال ناشی از آن را افزایش داد.
به گفته وی باید سعی کنیم ازتولید شاخه اول محصولات پتروشیمی فراتر رفته و با فرآورش محصولات اولیه، به شاخه‌های بعدی که ارزش افزوده بالاتری دارد، دست پیدا کنیم.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری این که برنامه پنجم که از سال 1389 آغاز می‌شود باید به وزارت نفت و شرکت‌های تابعه تفهیم کنیم که نیاز نیست کارهای غیر تخصصی کنند، تبیین کرد: باید به برنامه‌های اصلی تولید، اکتشاف، و اجرای پتروشیمی، حفاری، بهره‌برداری و کسب دانش فنی بپردازند.
حسینی با اشاره به درخواست همه نمایندگان مبنی بر ساخت واحدهای پتروشیمی در شهرستان‌های کشور توضیح داد: با توجه به گسترش گاز در همه شهرستانها بهتر است با احداث واحدهای پتروشیمی شهرستان‌های مختلف از صدور گاز خام جلوگیری کرده و با تبدیل به فرآورده‌هایی با ارزش بالا منجر به افزاش درآمد شدیم.