سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/2/28
12:0 صبح

یک میلیارد گم شده

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

 

موید حسینی صدر در سرمقاله سرمایه نوشته در آخرین جلسه کمیسیون انرژی مجلس و دیوان محاسبات تمامی گزارشات ارائه شده از سوی بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، خزانه داری کل کشور و همچنین وزارت نفت مورد بررسی قرار گرفت اما در تمامی این گزارش ها نکات مبهمی وجود داشت.

به نوشته منشی کمیسیون انرژی مجلس در گزارش های ارائه شده از سوی نهادها هر کدام با استدلال های خود سعی در اثبات گزارش خود داشتند که با بررسی های صورت گرفته نهایتاً دیوان محاسبات با توجه به استدلال های خود و ابهامات موجود در گزارش ها، تخلف را محرز دانست و قرار شد پرونده یک میلیارد دلار واریز نشده به خزانه مراحل قانونی خود را طی کند.

بهمن آرمان اقتصاددان به نوشته سرمایه گفته است ایران یازدهمین تولیدکننده میوه جهان است اما دولت نهم با صفر کردن تعرفه واردات، موجب زیان تولیدکنندگان صنایع غذایی و کشاورزان شد.

به گفته این استاد دانشگاه صنایع دیگر نیز مانند فولاد نیز با آسیب های فراوانی مواجه شد و طی این دوره نه تنها قرارداد مناسبی برای افزایش تولید بسته نشد بلکه به دلیل عدم پرداخت به موقع بودجه و تسهیلات بانکی، اغلب پروژه ها زمینگیر شد و دولت نیز با کاهش شدید تعرفه واردات موجبات زیان تولیدکنندگان بخش خصوصی فولاد را فراهم کرد. در دیگر بخش های صنعتی مانند مس، آلومینیوم، سیمان و پتروشیمی هم قرارداد قابل توجهی بسته نشده.



88/2/27
12:0 صبح

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی ا

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

 

                                                                        

 

 

 حسینی صدر نماینده مردم خوی نیز خواستار دستور رئیس جمهور برای رفع کمبود فضاها و امکانات ورزشی در شهرهای حوزه انتخابیه‌اش و در تذکر به وزیر علوم و تحقیقات تسریع در احداث دانشکده فنی خوی و خواستار دستور رئیس جمهور برای جلوگیری از کاهش ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی خوی شد


88/2/25
12:0 صبح

40درصد آرا مردم سرگردان بوده و جهت گیری این افراد تعیین کننده نت

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

 

             

 

موید حسینی صدر، عضو کمیسیون انرژی مجلش شورای اسلامی در خصوص نتیجه انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خبرنگار موج گفت: هنوز نمی توان نظر قاطعی در خصوص نتیجه انتخابات داد اما جهت گیری 40 درصدی افرادی که هنوز تصمیم قاطعی نگرفته اند نتیجه انتخابات را تعیین خواهد کرد.
وی افزود: امیدواری زیادی وجود دارد که 60 درصد مردم در انتخابات حاضر شوند و بتوانند انتخاباتی پرشور را برگزار کنند.
وی با ارزیابی افرادی که در صحنه انتخابات حاضر شده اند، بیان کرد: خوشبختانه افراد شاخصی که حضور خود را در انتخابات اعلام کرده اند افرادی هستند که پیشینه خوبی داشته و هیچ کس نمی تواند به آنها برچسب ناروایی را بچسباند.
حسینی صدر با مورد توجه قراردادن سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایشان طی سخنان خود گفته اند که روی هیچ یک از کاندیدها نظری را اعلام نمی کنند ،بنابراین کسی نمی تواند از سخنان ایشان برای خود حسابی باز کند.
وی در خصوص دو مرحله ای شدن انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری اظهار داشت: به عقیده من آرا در میان مردم به گونه ای است که نمی توان قاطعانه در خصوص پیروزی کسی صحبت کرد.
وی ادامه داد:با بررسی شرایط موجود می توان به این نتیجه رسید که دوره دوم انتخابات نشان دهنده رئیس جمهوردولت دهم است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد نگرش مردم به انتخابات گفت: مردم ما افرادی هستند که در مقابل این شرایط بی توجه نخواهند بود بنابراین کاندیداها می تواند در زمان فرجه انتخاباتی با ارائه برنامه ها و اهداف خود نظر مردم را جلب کنند.
وی افزود: مردم نیز با دیدی باز به آنالیز و تحلیل شرایط پرداخته و بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد.


88/2/22
12:0 صبح

سرمایه ملی ایران را همسایگان به تاراج می برند

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

                                                           

 
سرمایه: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری چالش های دولت بعدی و عملکرد دولت نهم در صنعت نفت را مرور می کنیم . در این زمینه گفت و گوی کوتاهی با موید حسینی صدر عضو کمیسیون انرژی مجلس انجام داده ایم و وضعیت دو میدان نفتی و گازی مشترک شاخص را بررسی می کنیم. --- ¦عملکرد دولت نهم را در صنعت نفت چگونه ارزیابی می کنید؟ عملکرد دولت نهم در این بخش جای تامل دارد. یکی از حوزه هایی که با عملکرد ضعیف دولت موجبات غارت هر چه بیشتر سرمایه های ملی را فراهم کرد، میادین مشترک نفت و گاز است. با توجه به سرمایه گذاری های وسیع کشورهای مجاور در میادین مشترک و عملکرد نه چندان خوب شاهد برداشت بیش از حد شرکای خود در این میادین هستیم به طوری که آمارها حکایت از 10 برابر بودن برداشت آنها دارد. متاسفانه با درآمد سرشار نفتی که در چهار سال گذشته عاید کشورمان شد سرمایه گذاری قابل قبولی در این عرصه صورت نگرفت و ما شاهد غارت سرمایه های ملی توسط اعراب و شرکت های بزرگ اروپایی و آمریکایی هستیم. همسایگان ما برای برداشت هر چه بیشتر خود از این میادین سهم شرکت های فعال اروپایی و آمریکایی را افزایش داده اند و در درازمدت این امر به نفع آنها خواهد بود زیرا با برداشت بیشتر در آینده از سهم ایران نیز برداشت خواهند کرد و با توجه به این امر این افزایش سهم برای آنها توجیه پذیر است.
اما شتاب ایران در این زمینه بسیار کم بوده است و در حالی که باید تمام بودجه اختصاص یافته به توسعه میادین در همان محل هزینه می شد ما شاهد هزینه شدن این مبالغ در زمینه های غیرضروری دیگری هستیم که این خود یک مشکل بسیار بزرگ به شمار می آید.
¦نظر شما درباره ثابت ماندن قیمت سوخت در چهار سال گذشته و اختصاص یارانه ها چیست؟
این موضوع نیز جای تامل دارد برخی از یارانه های اختصاص داده شده را به نوعی می توانیم یارانه افراطی بنامیم. مثلاً در مورد گازوئیل عرضه گازوئیل به نرخ هر لیتر 165 ریال برای مردم بسیاری از کشورهای دنیا به مانند یک طنز است. در کشور ما روزانه 90 میلیون لیتر مصرف گازوئیل داریم و آن را با نرخ پایین و یارانه ای عرضه می کنیم که می توانیم با افزایش نرخ این ماده سوختی تا 50 تومان هم صرفه جویی ارزی کرده و هم با کم کردن یارانه ها آن را صرف سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی و بالادستی نفت کنیم.
¦دولت بعدی نسبت به صنعت نفت
چه رویکردی را باید در پیش گیرد؟
یکی از مهم ترین مسائلی که دولت بعدی باید در نظر بگیرد بحث سرمایه گذاری در این صنعت و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است. که موسوی می تواند به بهترین شکل ممکن این مساله را به اجرا درآورد. مهم ترین نکته ای که دولت بعدی باید مورد توجه قرار دهد تامین امنیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی و بحث تجدیدنظر در قراردادهای بیع متقابل است که در صورت تحقق این امر ما می توانیم تحول بزرگی در صنعت نفت ایجاد کنیم و اگر ما از تمام امکانات خود استفاده کنیم می توانیم از دیگر کشورها در این زمینه پیشی بگیریم.
¦اما این مساله با بوروکراسی حاکم بر صنعت نفت کمی مشکل به نظر می رسد؟
درست است اما باید دولت آینده در تصمیم گیری های کلان رویکرد جدیدی را اتخاذ کند و با تجدیدنظر در برخی اعمال نظرها زمینه نتیجه گیری سریع و مطلوب را فراهم آورد.
اینکه پیشنهادات مطرح شده از سوی چه حزبی و چه افرادی است مهم نیست، مهم پاسداری و صیانت از سرمایه های ملی است که اگر از تمام پیشنهادات خوب و سازنده فارغ از مسائل سیاسی استقبال کنیم می توانیم حرکت خوب و روبه رشدی را در صنعت نفت داشته باشیم، به طور مثال در دولت هفتم ساخت یک نیروگاه در استان آذربایجان شرقی شروع شد، این نیروگاه که متشکل از چهار بلوک بود بعد از پیشرفت 40 درصدی به طور نیمه کاره رها شده و با تغییر و تحول و مشکلات ساختاری حاکم به نتیجه نرسیده است.
این در حالی است که رئیس کمیسیون انرژی مجلس ترکیه در جلسه دو روز پیش با اعضای کمیسیون انرژی ایران از عدم پایبندی ایران به تعهدات خود نسبت به صادرات برق به ترکیه اظهار تاسف می کرد در صورتی که اگر نیروگاه موردنظر به موقع به بهره برداری می رسید با تاخیر چندساله روبه رو نمی شد و ضمن تامین برق داخلی توانایی صادرات برق را نیز داشتیم.
وضعیت قطر و ایران در پارس جنوبی را چگونه ارزیابی می کنید؟
قطر با استفاده از سرمایه، توان تکنولوژی خارجی و برنامه ریزی مناسب در بهره برداری از این مخزن ایران را پشت سر گذاشته است. اهداف تعیین شده برای توسعه این مخزن از سوی هر دو کشور تقریباً مشترک است. سایت های کلی توسعه گاز در هر دو کشور عبارتند از: 1- صادرات گاز به وسیله مایع سازی ال ان جی 2- تبدیل گاز به فرآورده های مایع دارای ارزش افزوده جی تی ای 3- توسعه صنایع پتروشیمی. طرح های قطر با همکاری شرکت های معتبر خارجی مانند شورون، بی پی، آموگو، گازپروم، اکسون موبیل و توتال انجام می گیرد اما برای همکاری شرکت های معتبر خارجی با ایران مشکلات عدیده ای وجود دارد که از آن جمله می توان به قوانین بسته سرمایه گذاری خارجی در ایران و اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران اشاره کرد. بنابر محاسبات بین المللی قطر تاکنون 45 میلیارد دلار بیشتر از ایران از این میدان برداشت کرده است. قطر در برداشت از این میدان عظیم 10 سال از ایران پیش است که این امر موجب افزایش درآمد قطر نسبت به ایران شده است.
آیا قبول دارید در زمینه LNG نیز ایران عملکرد قابل قبولی نداشته است؟
قطر برای تولید ال ان جی برنامه های هدفمندی را دنبال می کند. سرمایه گذاری قطر در این بخش در قالب چهار فاز صورت می گیرد. از این فازها قطرگاز1 در سال 1996 به بهره برداری رسیده است که شامل سه واحد تولیدی ال ان جی است. قطرگاز2 نیز در مراحل پایانی راه اندازی است و طی ماه جاری میلادی در مدار تولید قرار می گیرد. همچنین قطرگاز3 در نیمه اول سال جاری میلادی راه اندازی می شود. اما قطرگاز4 که قرار بود در سال 2010 به بهره برداری برسد با تاثیر یک ساله در سال 2011 به بهره برداری خواهد رسید. قطر که بزرگ ترین تولیدکننده ال ان جی جهان به شمار می رود هم اکنون 31 میلیون تن ال ان جی در سال تولید می کند. این میزان تولید با آغاز سال 2010 و بهره برداری از واحدهای تولیدی جدید به 62 میلیون تن در سال خواهد رسید. اما با راه اندازی قطرگاز4 در سال 2011 میزان تولید ال ان جی این کشور به 77 میلیون تن در سال خواهد رسید. قطر برای نقل و انتقال ال ان جی هم اکنون 56 فروند کشتی در اختیار دارد که بزرگ ترین آن کشتی «کیومکس» با ظرفیت انتقال 265 هزار مترمکعب است. طرح های موردنظر برای صادرات گاز مایع شده ال ان جی در ایران عبارتند از: ایران ال ان جی، پارس ال ان جی و پرشین ال ان جی که توسعه دو طرح پارس و پرشین به دلیل خروج شرکای خارجی به دنبال افزایش تحریم ها علیه ایران همچنان بلاتکلیف مانده است. قطر با استفاده از موقعیت های خود به عنوان اولین تولیدکننده ال ان جی در جهان در پی تقاضای فراوان خریداران بالاترین قیمت ها را پیشنهاد می دهد. در این راستا قطر اخیراً قراردادهایی با شرکت های کره ای و ژاپنی منعقد کرده است. طی این قراردادها قطر سه میلیون و 600 هزار تن ال ان جی در سال تحویل این شرکت ها خواهد داد. مدت این قراردادها 30 ساله با فرمول نرخ شناور است که در حال حاضر قیمت توافقی آن برای کره ای ها و ژاپنی ها 13 دلار است بنابراین قطر تا سال 1390 تنها از فروش ال ان جی در پارس جنوبی 37 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. با مشکلات موجود در ایران در توسعه ال ان جی عمده درآمد پارس جنوبی در این بخش نصیب قطر می شود. قطر برنامه دارد تا سال 2012 میلادی تولید گاز خود را از این میدان مشترک به 270 میلیارد مترمکعب در سال برساند.
این میزان برداشت در سال 2012 بیش از سه برابر برداشت ایران از این میدان خواهد بود. برداشت ایران از این میدان در خوش بینانه ترین حالت 64 میلیارد مترمکعب در سال خواهد بود و طی چهار سال آینده اتفاق خاصی در منطقه رخ نخواهد داد.
وضعیت ایران را در میدان سلمان چگونه می بینید؟
از دیگر میادین شاخص می توان به میدان سلمان اشاره کرد که مشترک ایران با کشور امارات است که در ابوظبی با نام البخوش معروف است. این میدان قابلیت تولید تا سقف 130 هزار بشکه در روز نفت خام، 14 میلیون متر مکعب گاز و 6 هزار بشکه میعانات گازی در روز را دارد. در حالی که 70 درصد مالکیت این میدان در اختیار ایران است و امارات تنها از 30 درصد حق برداشت برخوردار است اما این کشور عربی نزدیک به هفت سال است که از این میدان برداشت می کند و با ادامه این روند سهم ایران از 50 درصد فعلی هم کمتر خواهد شد اگرچه طرح توسعه میدان مشترک نفت و گاز سلمان به منظور دستیابی به افزایش تولید 50 هزار بشکه نفت خام در روز و 500 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی و شش هزار بشکه میعانات گازی مازاد بر تولید کنونی در روز، سال گذشته به تصویب رسید اما شواهد حاکی از آن است که به دلیل برداشت امارات و مهاجرت گاز به سمت مخزن شریک عربی، سهم ایران از این میدان حدود 50 درصد کاهش یافته است.
آیا میدان سلمان همچنان بلاتکلیف خواهد ماند؟
خیر پروژه توسعه میدان سلمان که پیش از این قرار بود تحت عنوان قراردادی به نام کرسنت گاز اماراتی ها را تامین کند، به دلیل عدم تامین منافع ایران معلق مانده و قرار است به عنوان طرحی در راستای جلوگیری از سوزانده شدن 150 میلیون فوت مکعب گاز توسط یک خط لوله 285 متری گاز این میدان به عسلویه فرستاده شود.

88/2/19
12:0 صبح

دوازدهمین سالگرد شهادت سردار حاج ناصر صفرزاده

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

 

مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت سردار حاج ناصر صفرزاده فرمانده جنگ‌های نامنظم سپاه در مسجد امام خمینی (ره) خوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار مهدی شجاعی‌فر از همرزمان سردار صفرزاده با بیان خصوصیات اخلاقی و شخصی وی اظهار داشت: صفرزاده غیر از انجام عملیات‌های سنگین نظامی، فعالیت‌های اجتماعی بسیار برای وحدت مردم انجام می‌داد که ایجاد پل وحدت بروی رودخانه زرینه‌رود میاندوآب از نمونه این فعالیت‌ها بود.

وی با اشاره به بمباران شیمیایی سردشت گفت: در این بمباران، سردار صفرزاده ماسک خود را به کسانی که ماسک نداشتند داد و بدون ماسک به کمک مردم شتافت.

شجاعی‌فر ادامه داد: خستگی‌ناپذیری، سختی‌پذیری عشق به ائمه اطهار (ع) و ولایت‌فقیه از ویژگی‌های بارز سردار صفرزاده بود.

در این مراسم از خانواده‌های شهدای فرهنگی شهرستان خوی با اهدای تندیس و لوح سپاس تقدیر شدند


88/2/19
12:0 صبح

10 میلیارد ریال اعتبار برای احداث دانشگاه دولتی این شهرستان اختص

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

                                                                                  

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار برای احداث دانشگاه دولتی این شهرستان اختصاص یافت.

 

مؤید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: آرزوی دیرینه مردم علم دوست خوی که همانا

 

رونق دانشگاه‌ها است در آینده نزدیک تحقق پیدا می‌کند.

 

وی با بیان این‌که خوابگاه صد نفره دانشجویان پرستاری خوی به زودی احداث می‌شود، اظهار کرد: در تلاشیم با تبدیل دانشکده علوم قرآنی به

 

دانشگاه علوم قرآنی شهرستان خوی را به گذشتة طلایی خود که همان توسعه فرهنگ علم و دانش می‌باشد، برسانیم.

 

وی با اظهار تأسف از شیطنت کاری بعضی مسوولان اجرایی تصریح کرد: یک سری افراد ضعیف در پست‌های اجرایی با اختلاف انداختن و دو بهم

 

زنی روابط بین مردم و مسوولان درصدد تضعیف روحیه همکاری و وحدت در جامعه هستند.

 

حسینی‌صدر مشکلات اصلی شهرستان خوی را ضعف مدیریت اعلام کرد و گفت: در راه تحقق اهداف نظام اسلامی و توسعة متوازن این

 

شهرستان با همکاری مردم فهیم و فرهنگ دوست خوی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌شود و عوامل مسوول در ضعف مدیرت شهرستان به

 

مسوولان معرفی می‌شوند.


88/2/14
12:0 صبح

هشدار ادامه تحریم‏های انرژی ایران توسط آمریکا، ما را به یاد ضعف

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

   

 

 

 

موید حسینی صدر، عضو کمیسیون انرژی در پاسخ به سوال خبرنگار موج مبنی بر تاثیر عملیاتی شدن تحریم‏های آمریکا بر روند اجرایی شدن یارانه حامل‏های انرژی اذعان داشت: زمانی که کشوری به کشور دیگر هشدار افزایش تحریم‏ها را می‏دهد، در واقع یادآور می‏شود کشوری که مورد تحریم قرار می‏گیرد در آن بخش ضعف دارد.
وی ادامه داد: تحریم‏های جدید آمریکا که در صورت عملیاتی شدن، واردات بنزین ایران از سه کشور را به مخاطره خواهد انداخت، با مدیریت صحیح قابل کنترل است.
حسینی تصریح کرد: 44 میلیون لیتر از بنزین مورد نیاز کشور در داخل تولید و مابقی آن از خارج وارد می‏شود. مد نظر قرار دادن یک برنامه ریزی دقیق می‏تواند حجم بنزین وارداتی کشور را تا سطح قابل توجهی کاهش دهد.
وی اظهار داشت: سرانه مصرف بنزین در ایران برای هر ماشین 12 لیتر است، در حالی که استاندارد سرانه این مصرف در جهان 8 لیتر می‏باشد. اگر ما با برنامه اجرایی، سرانه را تا حد استاندارد بین‏المللی آن کاهش دهیم، نه تنها با این تحریم ضربه پذیر نمی‏شویم، بلکه به خودکفایی نزدیک خواهیم شد.


88/2/7
12:0 صبح

خودروسازان ملزم به رعایت استانداردهای جهانی هستند

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

مجلس خواستار شد;
 خودروسازان ملزم به رعایت استانداردهای جهانی هستند  

لازم است مجلس خوردروسازان را ملزم به رعایت استانداردهای جهانی و اروپایی کند تا ضمن ارتقاع کیفیت تولیدات داخلی، در مصرف انرژی هم صرفه جویی شود.  مویدحسینی صدر عضو کمیسیون انرژی در گفت وگو با فارس گفت: وظیفه کمیته اصلاح الگوی مصرف بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه چهارم و نحوه برنامه های اجرا شده در این مدت و همچنین هدفگذاری برای طرح ها و پروژه های پیش رو و تنظیم قوانین برای اجرایی کردن فعالیت های آینده است.   وی خاطرنشان کرد: در راستای اصلاح الگوی مصرف باید قوانین تنظیم و تعریف شود تا یارانه های پیش بینی شده در اختیار کسانی که مطابق برنامه اصلاح الگوی مصرف حرکت می کنند، قرار بگیرد.   وی ادامه داد: آرایش اولیه در این کمیته به منظور تعیین وظایف اعضا صورت گرفته و شش نفر از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی در این کمیته عضو شده اند.   نماینده مردم خوی با اشاره به این مطلب که مصرف انرژی تنها شامل صرف روشنایی نمی شود، افزود: باید در این مسیر تولیدکنندگان و حتی تجار واردکننده لوازم خانگی و صوتی و تصویری به مقدار انرژی مصرفی کالا وارداتی توجه داشته و قبل از خرید کالا اصلاحات لازم را بر روی آن لحاظ کرد.   وی تصریح کرد: بدین منظور باید تعدادی از کارشناسان واقف به امور و متخصص در امر مصرف انرژی بر اساس استاندارهای جهانی، در گمرکات کشور حضور یافته و کالاهای وارداتی را قبل از ورود به کشور بررسی و کیفیت آن را تایید کنند.   وی تاکید کرد: باید توجه داشت در بسیاری از کشورها استفاده از انرژی خورشیدی و نیروگاه های بادی رواج یافته و از این انرژی ها به جای انرژی های غیر قابل بازیافت بهره می برند و این در حالیست که در ایران فقط به میزان 50 مگاوات از نیروگاه های بادی بهره می برد که باید تا 10 برابر افزایش یابد.    وی متذکر شد: هزینه استفاده از نیروگاه های بادی به ازا» هر مگاوات انرژی دو میلیارد تومان است که در صورت تحقق این امر، انرژی بسیار ارزان و پاکی را در اختیار ما خواهد گذاشت، البته در این راستا نیاز به تقویت نیروگاه های داخلی بسیار ضروری است زیرا راندمان تولید نیروگاه های داخلی در قیاس با نیروگاه های مشابه خارجی یک و نیم برابر کمتر است.   وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 35 درصد انرژی مصرفی کشور در بخش صنعت سرف می شود لذا لازم است مجلس کم کم به فکر ملزم کردن خوردروسازان به رعایت استانداردهای جهانی و اروپایی کند تا با رعایت استانداردها ضمن ارتقاع کیفیت تولیدات داخلی، درکاهش مصرف انرژی نیز گام موثری بردارند.    عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: درحال حاضر تمام بار کنترل مصرف انرژی بر دوش مردم است که در صورت اصلاح نقیصه های موجود در صنعت مقداری از کنترل مصرف متوجه تولیدکنندگان و دولت خواهد شد.    حسینی صدر گفت: کمیسیون انرژی 12 نفر از نمایندگان را در دو گروه شش نفره به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه های اجرایی چهارم و شش نفر را در قالب کمیته اصلاح الگوی مصرف به منظور هدف گذاری برای طرح ها و پروژه های مصوبه این کمیسیون آرایش داده و بزودی به وظایف خود در این مسیر خواهند پرداخت. 


88/2/6
12:0 صبح

مجلس با دو فوریت لایحه کاهش سن رای دهندگان موافقت نکرد

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت لایحه کاهش سن رای دهندگان انتخابات ریاست

جمهوری از 18 سال به 15 سال موافقت نکردند.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه به بررسی دوفوریت لایحه

اصلاح بند 2 اصلاحی ماده 36 قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مصوب 1385 پرداختند و پس

از سخنان موافق و مخالف با دو فوریت این لایحه مخالفت کردند.

دو فوریت لایحه کاهش سن رای دهندگان با 57 رای موافق، 171 رای مخالف و 7 رای ممتنع از سوی

نمایندگان مجلس رد شد.

بدین ترتیب بررسی لایحه مذکور در مجلس به صورت عادی صورت خواهد گرفت


88/2/6
12:0 صبح

مجلس کاهش سن رای دهندگان را فوریتدار بررسی میکند

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از بررسی فوریت‌دار لایحه کاهش سن رای دهندگان در صحن

علنی خبر داد.

 "محمدرضا میرتاج الدینی" در گفتگو با خبر نگار خانه ملت گفت: در صورتیکه دولت لایحه کاهش سن رای

دهندگان را به مجلس ارائه دهد، به صورت فوریت‌دار در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه گذشته خود لایحه کاهش سن رای دهندگان از 18 سال به 15 سال

را با قید دو فوریت به تصویب رساند.

وی ادامه داد: بررسی جزئیات لایحه پیشگیری از وقوع جرم نیز در دستورکار فردای مجلس قرار دارد.

میرتاج الدینی اظهار داشت: این لایحه که از سوی قوه قضائیه به مجلس ارائه شده است در راستای

وظایف قانونی این قوه است که شورای پیشگیری از جرم و دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در اجرای آن

مشارکت خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: در صورت تصویب جزئیات این لایحه در مجلس زمینه جرم را از بین خواهیم برد و به همین علت نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.

کلیات لایحه پیشگیری از وقوع جرم هفته پیش به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

عضو هیات رئیسه ادامه داد: همچنین در جلسه فردا طرح بیمه‌های اجتماعی قالیبافان و بافندگان فرش و

شاغلان صنایع دستی که از سوی شورای نگهبان عودت داده شده، مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

وی خاطر نشان کرد: این طرح از سوی شور ای نگهبان مورد ایراداتی قرار گرفته که کمیسیون اجتماعی

آن‌ها را برطرف نموده است .

وی در خصوص اهمیت این طرح گفت: تا به حال بیمه‌هایی که شامل حال قالیبافان بوده است  ناقص بوده

است و با توجه به اینکه قشر عظیمی از روستائیان و غیر روستائیان به این کار مشغول هستند در صورت

تصویب نهایی آن در مجلس مشکلات بسیاری از آنان حل خواهد شد


   1   2      >