سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/3/14
12:0 صبح

با احیای ماده 34 مشکل روستاییان در زمینه اراضی ملی حل میشود.

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

موید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: با توجه به نامگذاری سال 88 به نام اصلاح الگوی مصرف با ارایه طرحی در مجلس شورای اسلامی در نظر داریم با احیای ماده 34 اصلاحی حفاظت و بهره‌برداری علاوه بر حل مشکل روستاییان متصرفین اراضی ملی حفاظت و به بهره‌برداری مطلوب برسد.

وی با اشاره به نارضایتی روستاییان فراوان در این زمینه تصریح کرد: اکثر پرونده‌های قضایی تشکیل یافته در ادارات منابع طبیعی در زمینه اراضی ملی است.

حسینی‌صدر حل مشکلات روستاییان را از وظایف نمایندگان مجلس اعلام کرد و گفت: در سطح کشور اکثر روستاییان از وضعیت اراضی ملی ناراضی هستند.

به گزارش ایسنا، نماینده خوی همچنین در جلسه هماهنگی مراسم کلنگ زنی دانشگاه دولتی خوی افزود: مردم فرهنگ دوست شهرستان خوی به میمنت تحقق آرزوی دیرینه‌اشان مقارن با مبعث رسول اکرم(ص) در بیست و نهم تیر ماه جاری جشن باشکوه کلنگ زنی دانشگاه دولتی خوی را برگزار می‌کنند.

وی با بیان این‌که توسعه متوازن استان همواره مدنظر مسوولان باشد، اظهار کرد: دانشگاه دولتی باید از سال‌های پیش در خوی راه‌اندازی می‌شد تا مردم استان از مزایای آن بهره‌مند باشند.

حسینی‌صدر اعتبار تخصیص یافته برای احداث دانشگاه دولتی در سال جاری را 10 میلیارد ریال اعلام کرد.

دکتر صدقی رییس دانشگاه ارومیه نیز با بیان این‌که مبلغ 2.5 میلیارد ریال از اعتبارات وزارت نفت و 5 میلیارد ریال نیز از اعتبارات استانی برای احداث دانشگاه خوی تخصیص یافته است، اظهار کرد: در صورت همکاری مسوولان می‌توانیم فاز اول احداث این دانشگاه را سریع‌تر شروع کنیم.

وی راه‌ندازی مرکز رشد اقماری پارک علم و فن آوری را در خوی خواستار شد و افزود: باید در این زمینه ساختمان مناسبی تهیه و در اختیار دانشکده فنی مهندسی خوی قرار گیرد.

امام جمعه خوی در ادامه اظهار کرد: حدود 40 جلسه برای احداث دانشگاه دولتی صورت گرفت که متاسفانه در اثر اختلاف مسوولان نتیجه‌ای نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری، نماینده مردم خوی را از معدود نمایندگان فعال و خوش فکر استان عنوان کرد و گفت: با تلاش‌های پیگرانه دکتر حسینی صدر برخی از پروژه‌های مهم خوی راه‌اندازی شده است.

وی همکاری مسوولان استانی را برای رشد و توسعه خوی خواستار شد.

دادستان خوی نیز با بیان این‌که باید در انتخاب پیمانکار دقت شود، تصریح کرد: در خوی مشکل اصلی پروژه‌ها پیمانکاران هستند که اکثراً پروژه را نیمه تمام رها می‌کنند.

حاجی قلیزاده عدم تکمیل جاده خوی- قطور را از نمونه‌های عینی مشکلات پیمانکاران عنوان کرد.

عزیز دنیالی، رئیس شورای اسلامی شهر خوی نیز آمادگی این شورا برای احداث دانشگاه خوی را اعلام کرد و گفت: شورا و شهرداری برای دیوارکشی، آسفالت کاری و برگزاری مراسم جشن کلنگ زنی این دانشگاه آماده هرگونه همکاری است.

جلسه هماهنگی کلنگ زنی دانشگاه دولتی خوی با حضور رؤسا و مسوولان دانشگاه ارومیه و مسوولان خوی در محل دفتر دانشکده فنی مهندس خوی برگزار شد


88/3/13
12:0 صبح

نشست صمیمی طلاب و دکتر حسینی صدر

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

امشب دکتر حسینی صدر در جمع روحانیون میهمان شام بودند و پس از شام دکتر حسینی صدر در نشستی صمیمی به پرسش و پاسخ پرداختند

ایشان همچنین به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کردند

وی با اشاره به فرا جناحی بودن روحانیت افزود من نیز بنا به منافع شهرمان نمی توانم از یک کاندیدا آشکارا حمایت کنم

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه افزود مسئولین نباید منافع مردم و شهر را قربانی امیال و خواسته های خود کنند

این دیدار در حسینیه دفتر امام جمعه انجام شد


88/3/13
12:0 صبح

حضور حداکثری مردم در انتخابات جایگاه نظام در سطح بینالمللی را اف

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات جایگاه نظام در سطح بین‌المللی را افزایش می‌دهد و مردم ایران با شرکت حداکثری در انتخابات دهم ریاست جمهوری تمامی توطئه‌های بدخواهان و دشمنان نظام را خنثی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، موید حسینی‌صدر در جلسه پرسش و پاسخ طلاب حوزه علمیه با بیان این مطلب به یکسری از مشکلات شهرستان خوی در بخش‌های عمرانی و اقتصادی اشاره و اظهار کرد: تکمیل جاده خوی- قطور علاوه بر توسعه این شهرستان منافع ملی را نیز توسعه خواهد داد.

حسینی‌صدر تصریح کرد: وضعیت بیمارستان‌های خوی با توجه تاریخ ساخت آن‌ها در حد، مطلوب است، لیکن ارومیه دارای بیمارستان‌های متعدد و خوبی است.

نماینده خوی نقش علما را در پیروزی انقلاب اسلامی و تربیت جوانان و نوجوانان مهم ارزیابی کرد و گفت: همواره در طول تاریخ علما سرمنشأ حرکت و قیام‌های ضداستبدادی بوده‌اند.

وی در پایان ضمن تشکر از امام جمعه خوی درخصوص ساخت حوزه علمیه خوی تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای تکمیل این پروژه فرهنگی و مذهبی مهم بکار خواهم گرفت.


88/3/12
12:0 صبح

مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به خوی اجرا نشده است

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

نماینده خوی با بیان اینکه متاسفانه در دور اول سفر هیئت دولت به این شهرستان شاهد مصوبه قابل توجهی نبوده ایم، اظهار داشت: در دور دوم  مصوبات خوبی به تصویب رسید ولی تاکنون عملیات اجرایی هیچ کدام از این مصوبات آغاز نشده است.

موید حسینی صدر ظهر یکشنبه در جمع مردم این شهرستان در محل مجتمع فرهنگی هنری که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر مسکن و شهرسازی ترتیب یافت، خاطرنشان کرد: سد غازان خوی با 40 میلیارد ریال اعتبار و جاده خوی ـ قطور که مقرر شده بود تا اواخر خرداد ماه سالجاری به بهره برداری برسد ولی در حال حاضر عملیات اجرایی آن متوقف شده است، از جمله این طرح هاست.

وی همچنین با اعلام اینکه از سال 1350 مرز خوی با ترکیه به عنوان مرز رسمی معرفی شده است، بیان داشت: برای توسعه سطح مبادلات دو کشور نیازمند ایجاد باجه کنترل گذرنامه در این مرز برای ترانزیت مسافر هستیم.

حسینی صدر در ادامه با انتقاد از رئیس دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه دولتی خوی با 10 میلیارد ریال اعتبار یک بار نیز مورد بازدید رئیس دانشگاه ارومیه قرار نگرفته است.

وی خواستار روی کار آوردن مدیران اجرایی و کاری در راس مدیریت دانشگاه های دولتی استان شد.

نماینده مردم خوی در ادامه با بیان اینکه وجود بیمارستان 160 تختخوابی خوی جوابگوی نیاز این شهرستان نیست، گفت: این بیمارستان در حال حاضر در مرحله احداث قرار دارد ولی باتوجه به نیاز خوی جوابگو نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به نیاز شهرستان خوی برای توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات شبکه مدرن فاضلاب یادآور شد: طرح فاضلاب شهرستان خوی سه میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه همه جانبه در کشور باید بخشی نگری به طرحهای استانی و شهرستانی حذف شود.


88/3/6
12:0 صبح

اظهار تاسف از افتتاحهایی که فقط روبان در آنها بریده میشود

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر حاج زمانی نشست جلسه هماهنگی صنعت معدن استان در محل کارخانه سیمان خوی با اعلام این خبر افزود: 68 معدن نیز در فروردین ماه امسال واگذار شد.

وی با بیان این که با راه اندازی کارخانه‌های دردست احداث استان بیش از 70 درصد سیمان تولیدی به خارج از کشور صادر می‌شود، تصریح کرد: 4 کارخانه سیمان در سطح استان دردست اجرا هستند و کارخانه سیمان خوی با پیشرفت 92 درصدی در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.

حاج زمانی مشکل عمده کارخانجات سیمان در دست احداث را بحران جهانی و بحران داخلی بانک‌ها عنوان کرد و گفت: از بانک‌های عامل انتظار داریم با تخصیص به موقع اعتبارات با کارخانه سیمان خوی همکاری لازم را بکنند.

دکتر حسینی صدر، نماینده مردم نیز اظهار داشت: راه اندازی کارخانه سیمان خوی علاوه پرتغییر چهره صنعتی این شهر موجب علاقه مندی سرمایه گذاران در این منطقه می‌شود.

وی با اظهار تاسف از "افتتاح‌هایی که فقط روبان در آن‌ها بریده می‌شود"، تصریح کرد: نباید به مردم دروغ گفت و طرحی را که به مرحله بهره برداری نرسیده افتتاح کرد.

مهندس نبی زاده، مدیرعامل کارخانه سیمان آذرآبادگان خوی با بیان این که حدود 5 ماه است که حقوق کارگران پرداخت نشده، تصریح کرد: در صورت عدم تخصیص منابع بانکی مصوب شده این کارخانه با خطر ورشکستگی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این کارخانه از تیرماه سال 85 شروع شده و اکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

نبی زاده مشکل این کارخانه را نقدینگی اعلام کرد و افزود: بانک عامل به تعهدش درخصوص 250 میلیارد ریال مصوب شده عمل نکرده و فقط 50 میلیارد ریال آن را پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: بانک صادرات در قبال پرداخت وام مصوب شده درخواست وثیقه سنگینی کرده که از عهده خارج است.

در پایان جلسه مقررشد با پرداخت 150 میلیارد ریال فاز اول کارخانه سیمان خوی در آینده نزدیک راه اندازی شود


88/3/4
12:0 صبح

لاریجانی اقتدار مجلس را احیا کرد

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

 

 

موید حسینی صدر با بیان اینکه لاریجانی تلاش خوبی را برای احیا و حفظ اقتدار در مجلس نمود  گفت: نمایندگان خواستار حفظ اقتدار مجلس و تعامل مثبت با دولت هستند.

وی با تاکید بر اینکه لاریجانی در جایگاه خود ابقاء خواهد شد تصریح کرد: نمایندگان از روند موجود در مجلس شورای اسلامی راضی هستند و خواستار ابقاء لاریجانی در سمت خ                    ود می باشند.

 

 

 

 

 

 

 منش سیاسی لاریجانی همواره در راستای ارتقای جایگاه مناسبی بوده است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: لاریجانی در دوران ریاست بر مجلس شورای اسلامی با تسلط کامل بر امور مجلس همواره مناسب ترین رفتار و تصمیم را اتخاذ نموده است.

 لاریجانی تنها کاندیدای اصول گرایان و اصلاح طلبان برای ریاست مجلس شورای اسلامی است

موید حسینی صدر نماینده خوی  در گفتگو  با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: عملکرد هیئت رئیسه در برخی موارد همراه با مسامحه کاری بود و سخت گیری لازم اعمال شده است.

وی تأکید کرد: لاریجانی مجدداً ریاست مجلس را عهده دار خواهد شد اما ترکیب هیئت رئیسه احتمالاً تغییر می کند.


88/3/2
12:0 صبح

سرمایه گذاری در حوزه انرژی سرلوحه اقدامات دولت دهم قرار گیرد

بدست مسئول ارتباطات مجازی دکتر حسینی صدر در دسته

 

 

موید حسینی صدر، نماینده مردم خوی در خانه ملت و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار موج در خصوص اقداماتی که دولت دهم در حوزه نفت و نیرو باید مورد توجه قراردهد، گفت:

 سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف انرژی از جمله اقداماتی است که دولت دهم باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. توسعه در این بخش منجر به توسعه اقتصاد کشور می‌شود.
وی افزود: در این مسیر اقدامات زیادی باید انجام شود که به عنوان اولین قدم می‌توان به اصلاح صحیح و منطقی قیمت حامل‌های انرژی اشاره کرد. اصلاح قیمت‌ها پ سرنوشت کشور را به درستی تحت شعاع قرار می‌دهد، مشروط بر آن که درآمد حاصل از آن مستقیماً در حوزه نفت و نیرو هزینه شود.
حسینی صدر با مورد توجه قراردادن بحث ثبات قیمت‌ها که در مجلس هفتم تصویب شد، بیان کرد: ثابت شدن قیمت حامل‌های انرژی صدمه زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد. اگر سالانه 20 درصد به قیمت این اقلام اضافه می‌شد، اکنون می‌توانستیم به قیمت منطقی و تمام شده این کالاها نزدیک شویم. اگر قیمت‌ها واقعی شده بود، پول بیشتری در این حوزه وجود داشت و این امکان فراهم می شد که علاوه برآن که در بخش انرژی سرمایه گذاری بیشتری انجام شود، یارانه‌ای که به این بخش تخصیص می‌یابد کمتر شده و در اقدامات دیگری هزینه شود.
وی با بیان این که متاسفانه بعضی از قیمت‌ها در حال حاضر کاملاً غیرمنطقی و غیرکارشناسانه تعیین شده‌اند، گفت: از جمله این حامل‌ها می‌توان به قیمت گازوئیل اشاره کرد. قیمت این محصول در حال حاضر هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد.
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با مورد توجه قراردادن میزان مصرف گازوئیل در کشورمان اظهار داشت: روزانه حدود 90 میلیون لیتر گازوئیل با قیمت غیرمنطقی در کشور مصرف می‌شود. اگر می‌توانستیم این حامل را حداقل لیتری 50 تومان عرضه کنیم، سالانه نزدیک به هزار میلیارد تومان درآمد از این محل به دست می‌آمد که می‌توانست در حوزه انرژی سرمایه گذاری و سود آن میان همه مردم تقسیم شود.

ضرورت توزیع اوراق مشارکت برای پروژه‏های حوزه انرژی
حسینی صدر گفت: یکی از الزاماتی که در حوزه انرژی وجود دارد آن است که باید اوراق مشارکت برای همکاری مردم در انجام پروژه‌های نفت و نیرو توزیع شود. باید در حوزه‌هایی که زیرساخت‌های مورد نظر در آن انجام شده است و ظرفیت‌های لازم برای سرمایه گذاری وجود دارد، از مشارکت‌های مردمی برای پیشبرد اهداف تعیین شده استفاده کرد.

کاهش تلفات و افزایش راندمان، اقدامات ضروری در حوزه نیروگاهی
نماینده مردم خوی در خانه ملت با اشاره به اقداماتی که دولت به خصوص دولت دهم باید درحوزه نیروگاه‌ها انجام دهد،اظهار داشت: در حوزه نیروگاهی دو مشکل اساسی تلفات بیش از حد و راندمان کم وجود دارد که دولت دهم باید تلاش زیادی برای حل این موارد از خود نشان دهد.
وی راه حل این موارد را افزایش سرمایه گذاری در این حوزه دانست و بیان کرد: با افزایش میزان سرمایه گذاری در این حوزه می‌توانیم بیشتری بهره گیری را از نیروگاه‌های موجود در کشورمان داشته باشیم تا مشکلی در امر توزیع برق وجود نداشته باشد.
حسینی صدر با اشاره به اقداماتی که در حوزه وزارت نیرو در چهارسال گذشته انجام شده است، گفت: در ابتدای دولت نهم، اقدامات شاخصی در این حوزه انجام نشد، اما از سال گذشته تاکنون این وزارتخانه گام‌های موثری را در پیشبرد اهداف تعیین شده برداشته است. در حوزه نفت نیز سرمایه گذاری‌های مناسبی انجام شده، اما به نسبت به کشورهای همسایه که از منابع غنی مانند ما برخوردار نیستند سرمایه گذاری ایران در این حوزه کم بوده است. برنامه‌های تعیین شده نشان می‌دهد با اهدافی که تعیین شده است، نخواهیم توانست این شکاف را پر کنیم و به وضوح شاهد عقب بودن خود از کشورهای همسایه در حوزه انرژی خواهیم بود.

اطلاع رسانی شفاف، راهکار اجرایی شدن اصل 44
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با مورد توجه قراردادن اجرای اصل 44 در حوزه نفت و نیرو بیان کرد: متاسفانه اجرای اصل 44 در تمام حوزه‌ها، به ویژه حوزه انرژی از توفیق خوبی برخوردار نبوده است.
وی افزود: علت این امر را می‌توان در عدم شفافیت اطلاعاتی که به مردم داده می‌شود جستجو کرد. کسی که قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارد، نمی‌داند کدام یک از شرکت‌ها و بخش‌ها سودده و کدامیک زیان ده هستند و نمی‌تواند تصمیم بگیرد سرمایه‌اش را وارد چه عرصه‌ای کند.
وی ادامه داد: ما نیازمند آن هستیم اعتماد مردم را به وسیله اطلاع رسانی شفاف به خودمان جلب کنیم. زمانی که این امر محقق شود، خواهیم دید چگونه اسرمایه‌هایی که در کشورهای خارجی سرمایه گذاری می‌شد به کشور سرازیر خواهد شد.
حسینی صدر با بیان این که اجرای اصل 44 نیاز به نظارت زیادی دارد، گفت: در راستای اجرایی شدن این اصل باید نظارت جدی وجود داشته باشد تا عده‌ای منافع کشور را فدای منافع خودشان نکنند. اگر این نظارت انجام شود، مردم به جای آن که پولشان را با خرید آپارتمان و زمین پس انداز کنند وارد عرصه سرمایه گذاری خواهند کرد.

مجلس چشم امید مردم است
نماینده مردم خوی با مورد توجه قراردادن همکاریهایی که باید میان مجلس و دولت در راستای توسعه اهداف در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه انرژی صورت گیرد، گفت: دولت باید تمکین بیشتری از قانون داشته باشد و به جایگاه مجلس بهای بیشتری بدهد.
وی با اشاره به اهداف مشترک دولت و مجلس بیان کرد: هدف ما، خدمت رسانی به مردم برای دستیابی آنها به یک زندگی با سطح مطلوب است و در این مسیر باید تفاهم بیشتری میان دولت و مجلس وجود داشته باشد.
حسینی صدر ادامه داد: دولت بعدی فارغ از این که چه کسی در راس آن قرارداشته باشد برای این که به موفقیت بیشتری دست یابد، باید با همکاری با مجلس حرکت کند زیرا چشم امید مردم به مجلس است و مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی ما به دلیل مردمی بودن مجلس آن است.
وی تصریح کرد: اگر فاصله میان مردم و مجلس زیاد شود، اولین صدمه به مردم و پس از آن دولت که که در راس آنها قرار دارد وارد می‌شود